Oceniać będę:
1. Prezentacje
multimedialne
-
wartość merytoryczną (uwzględnienie
wszystkich elementów podanych w zadaniu),
-
czytelność przedstawionych informacji,
-
pomysłowość
2. Dobór
informacji i ich selekcję
3. Współpracę
w grupie
-
zaangażowanie,
-
aktywność,
-
wkład pracy
4. Sposób
przedstawienia prezentacji
-
czas trwania,
-
atrakcyjność wystąpienia,
-
czytelność przekazu
5. Wykonanie
zadań w poszczególnych grupach przez: reportera, menedżera, logistyka, naukowca
REPORTER:
·
fotografie obiektu i ich opis
·
informacje o ludziach związanych z obiektem
MENEDŻER:
·
czytelność informacji zawartych w mini
folderze oraz ciekawa forma graficzna
·
płynność przepływu informacji w grupie
i między grupami a także kontaktu ze mną
·
atrakcyjność oferty o Podlasiu
LOGISTYK:
·
dobór niezbędnych informacji umożliwiających
wycieczkę do 7 wybranych (z dostępnej listy) obiektów Podlasia
·
optymalny dobór trasy i mediów w celu
odbycia wycieczki
NAUKOWIEC:
·
przedstawienie historii obiektu
·
ciekawostki związane z obiektem
Zadania
|
1 punkt
|
2 punkty
|
3 punkty
|
4 punkty
|
Liczba pkt
|
Prezentacja
multimedialna (PP, film lub www)
|
bardzo ubogie informacje
dotyczące zagadnienia.
nieczytelne wykonanie,
zawiera błędy edycyjne, ortograficzne
i merytoryczne
mało interesująca aranżacja
i
niewłaściwie dobrana
struktura prezentacji
brak elementów graficznych
|
niepełne informacje
dotyczące zagadnienia
wiele zbędnych, mało
ważnych informacji, brak najważniejszych wiadomości.
mała czytelność i
staranność wykonania, występują nieliczne błędy edycyjne, ortograficzne i
merytoryczne
nieliczne elementy
graficzne
|
uwzględnione najważniejsze
wiadomości, które stanowią logiczną całość
czytelne napisy, właściwie zilustrowane
informacje, staranne wykonanie, drobne błędy edycyjne, ortograficzne i
merytoryczne
duża ilość zdjęć
forma przejrzysta
nieliczne błędy
|
zebrano i przedstawiono bardzo dużo informacji i
ciekawostek poprawnych merytorycznie, edycyjnie oraz ortograficznie
prezentacja wykonana
bardzo profesjonalnie
zastosowano liczne
narzędzia do obróbki graficznej, dołączono efekty dźwiękowe, oryginalne
własne pomysły i rozwiązania
|
1-4
|
Przedstawienie prezentacji
|
czas trwania prezentacji wyraźnie nie
mieści się w przedziale 5-10 minut (powyżej 15 min, 2 min)
wyniki pracy zespołu przedstawione z błędami, pomyłkami,
zespół nie potrafi
zaprezentować innym wyników swojej pracy,
podczas wystąpienia
potrzebne są podpowiedzi
|
czas trwania prezentacji znacznie odbiega
od przedziału 5-10 minut (np.13-14 min, 3 min)
wyniki pracy zespołu przedstawione poprawnie
przekaz mało komunikatywny
|
czas trwania prezentacji nieznacznie
odbiega od przedziału 5-10 minut (np.11-12 min, 4 min)
wyniki pracy zespołu
przedstawione w ciekawej formie
prezentacja pracy zawiera
nieznaczne nieścisłości.
|
czas trwania prezentacji mieści się w
przedziale 5-10 minut
wyniki pracy zespołu przygotowane bardzo
starannie i w bardzo interesująco
|
1-4
|
Współpraca w grupie
|
Bardzo małe zaangażowanie
w pracę grupy, brak umiejętności współpracy z innymi
|
Praca indywidualna, małe
zaangażowanie w pracę grupową.
|
Dobra współorganizacja
pracy, współdziałanie w grupie
|
Doskonała współpraca całej
grupy, duże zaangażowanie i aktywność wszystkich członków grupy
|
1-4
|
Dobór i selekcja informacji
|
dobór informacji nie zawsze zgodny z
realizowanym zadaniem
dobór informacji nie zawsze konsekwentnie
prowadzący do zrealizowania koncepcji prezentacji
selekcja informacji: nieumiejętność
wyboru informacji adekwatnych do tematu
|
dobór informacji zgodny z realizowanym
zadaniem
dobór informacji prowadzący do
zrealizowania koncepcji prezentacji
selekcja informacji: nieumiejętność
wyboru informacji adekwatnych do tematu
|
dobór informacji zgodny z realizowanym
zadaniem
dobór informacji prowadzący do
zrealizowania koncepcji prezentacji
selekcja informacji: umiejętność wyboru
informacji adekwatnych do tematu
|
dobór informacji zgodny z realizowanym
zadaniem
logiczny dobór informacji prowadzący do
zrealizowania koncepcji prezentacji
selekcja informacji:
umiejętność wyboru informacji adekwatnych do tematu
|
1-4
|
Zadania REPORTERA
|
fotografie bez opisów lub z licznymi brakami opisów
wyraźne braki w informacjach o rodzaju licencji, na której autor udostępnił
zdjęcia wykorzystane w prezentacji
brak
informacji o ludziach związanych z obiektem
materiały wykorzystane w
prezentacji pochodzą wyłącznie z istniejących już źródeł
|
nie wszystkie fotografie są opisane
niepełna informacja o rodzaju licencji,
na której autor udostępnił zdjęcia wykorzystane w prezentacji
niewiele
informacji o ludziach
związanych z obiektem
materiały wykorzystane w
prezentacji pochodzą wyłącznie z istniejących już źródeł
|
fotografie właściwie dobrane i opisane
nieliczne drobne braki w informacjach o
rodzaju licencji, na której autor udostępnił zdjęcia wykorzystane w
prezentacji
w ciekawej formie podane
informacje o ludziach związanych z obiektem
praca twórcza (np.
wykonanie własnoręcznie zdjęć lub wywiad)
|
doskonały dobór i opis
fotografii
informacja o rodzaju
licencji, , na której autor udostępnił zdjęcia wykorzystane w
prezentacji
w bardzo ciekawej formie
podane informacje o ludziach
związanych z obiektem
wyraźna praca twórcza
(wykonanie własnoręcznie zdjęć, wywiad)
|
1-4
|
Zadania MENEDŻERA
|
informacje
zawarte w mini folderze są chaotyczne oraz o mało czytelnej formie graficznej
utrudniony
przepływ informacji w grupie i między grupami oraz brak kontaktu ze mną
oferta o Podlasiu raczej
zniechęcająca niż zachęcająca
|
czytelność
informacji zawartych w mini folderze
poprawna
forma graficzna
poprawny
przepływ informacji w grupie i między grupami a także kontaktu ze mną
atrakcyjność oferty o
Podlasiu
|
czytelność
informacji zawartych w mini folderze oraz ciekawa forma graficzna
płynność
przepływu informacji w grupie i między grupami oraz komunikacja ze mną
atrakcyjność oferty o
Podlasiu
|
doskonała
czytelność informacji zawartych w mini folderze oraz bardzo ciekawa forma
graficzna
znakomity
przepływ informacji w grupie i między grupami oraz komunikacja ze mną
niezwykle atrakcyjna oferta
o Podlasiu
|
1-4
|
Zadania LOGISTYKA
|
chaotyczny
i niepełny dobór informacji umożliwiających wycieczkę do 7 wybranych (z
dostępnej listy) obiektów Podlasia
chaotyczny i nieprzemyślany
dobór trasy i mediów w celu odbycia wycieczki
|
niepełne
informacje umożliwiających wycieczkę do 7 wybranych (z dostępnej listy)
obiektów Podlasia
trasa i dobór mediów w celu
odbycia wycieczki jest nie w pełni zoptymalizowana
|
dobór
niezbędnych informacji umożliwiających wycieczkę do 7 wybranych (z dostępnej
listy) obiektów Podlasia
optymalny dobór trasy i
mediów w celu odbycia wycieczki
|
pełny
dobór niezbędnych informacji umożliwiających wycieczkę do 7 wybranych (z
dostępnej listy) obiektów Podlasia
doskonale zoptymalizowany
dobór trasy i mediów w celu odbycia wycieczki
|
1-4
|
Zadania NAUKOWCA
|
nieinteresujące,
zbyt długie przedstawienie historii obiektu
brak ciekawostek związanych
z obiektem
|
przedstawienie
historii obiektu zawierające zbyt wiele nieistotnych szczegółów
przynajmniej jedna
ciekawostka związana z obiektem
|
przedstawienie
historii obiektu
kilka ciekawostek
związanych z obiektem
|
ciekawe
przedstawienie historii obiektu
wykorzystanie
różnych źródeł informacji
kilka ciekawostek
związanych z obiektem
|
1-4
|
Ocena końcowa jest sumą zdobytych punktów. Możecie zdobyć maksymalnie 32 punkty.
- 32 - 30 pkt. - ocena celująca (6)
- 29 -26 pkt. - ocena bardzo dobra (5)
- 25 - 21 pkt. - ocena dobra (4)
- 20 - 16 pkt. - ocena dostateczna (3)
- 15 pkt. i poniżej - ocena dopuszczająca (2)