Kryteria oceny


Oceniać będę:
1.      Prezentacje multimedialne
-          wartość merytoryczną (uwzględnienie wszystkich elementów podanych w zadaniu),
-          czytelność przedstawionych informacji,
-          pomysłowość
2.      Dobór informacji i ich selekcję
3.      Współpracę w grupie
-          zaangażowanie,
-          aktywność,
-          wkład pracy
4.      Sposób przedstawienia prezentacji
-          czas trwania,
-          atrakcyjność wystąpienia,
-          czytelność przekazu
5.      Wykonanie zadań w poszczególnych grupach przez: reportera, menedżera, logistyka, naukowca
REPORTER:
·        fotografie obiektu i ich opis
·        informacje o ludziach związanych z obiektem
MENEDŻER:
·        czytelność informacji zawartych w mini folderze oraz ciekawa forma graficzna
·        płynność przepływu informacji w grupie i między grupami a także kontaktu ze mną
·        atrakcyjność oferty o Podlasiu
LOGISTYK:
·        dobór niezbędnych informacji umożliwiających wycieczkę do 7 wybranych (z dostępnej listy) obiektów Podlasia
·        optymalny dobór trasy i mediów w celu odbycia wycieczki
NAUKOWIEC:
·        przedstawienie historii obiektu
·        ciekawostki związane z obiektem

Zadania
1 punkt
2 punkty
3 punkty
4 punkty
Liczba pkt

Prezentacja
multimedialna (PP, film lub www)

bardzo ubogie informacje dotyczące zagadnienia.

nieczytelne wykonanie, zawiera błędy edycyjne,  ortograficzne i merytoryczne

mało interesująca aranżacja i 
niewłaściwie dobrana struktura prezentacji

brak elementów graficznych
niepełne informacje dotyczące zagadnienia

wiele zbędnych, mało ważnych informacji, brak najważniejszych wiadomości.

mała czytelność i staranność wykonania, występują nieliczne błędy edycyjne, ortograficzne i merytoryczne

nieliczne elementy graficzne
uwzględnione najważniejsze wiadomości, które stanowią logiczną całość

czytelne napisy, właściwie zilustrowane informacje, staranne wykonanie, drobne błędy edycyjne, ortograficzne i merytoryczne

duża ilość zdjęć

forma przejrzysta

nieliczne błędy
zebrano i przedstawiono          bardzo dużo informacji i ciekawostek poprawnych merytorycznie, edycyjnie oraz ortograficznie

prezentacja wykonana bardzo profesjonalnie

zastosowano liczne narzędzia do obróbki graficznej, dołączono efekty dźwiękowe, oryginalne własne pomysły i rozwiązania
1-4

Przedstawienie prezentacji


czas trwania prezentacji wyraźnie nie mieści się w przedziale 5-10 minut (powyżej 15 min, 2 min)
wyniki pracy zespołu przedstawione z błędami, pomyłkami,
zespół nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy,

podczas wystąpienia potrzebne są podpowiedzi

czas trwania prezentacji znacznie odbiega od przedziału 5-10 minut (np.13-14 min, 3 min)

wyniki pracy zespołu przedstawione poprawnie

przekaz mało komunikatywny
czas trwania prezentacji nieznacznie odbiega od przedziału 5-10 minut (np.11-12 min, 4 min)

wyniki pracy zespołu przedstawione w ciekawej formie

prezentacja pracy zawiera nieznaczne nieścisłości.

czas trwania prezentacji mieści się w przedziale 5-10 minut

wyniki pracy zespołu przygotowane bardzo starannie i w bardzo interesująco



1-4

Współpraca w grupie


Bardzo małe zaangażowanie w pracę grupy, brak umiejętności współpracy z innymi
Praca indywidualna, małe zaangażowanie w pracę grupową.
Dobra współorganizacja pracy, współdziałanie w grupie
Doskonała współpraca całej grupy, duże zaangażowanie i aktywność wszystkich członków grupy
1-4
Dobór i selekcja informacji
dobór informacji nie zawsze zgodny z realizowanym zadaniem

dobór informacji nie zawsze konsekwentnie prowadzący do zrealizowania koncepcji prezentacji

selekcja informacji: nieumiejętność wyboru informacji adekwatnych do tematu
dobór informacji zgodny z realizowanym zadaniem

dobór informacji prowadzący do zrealizowania koncepcji prezentacji

selekcja informacji: nieumiejętność wyboru informacji adekwatnych do tematu
dobór informacji zgodny z realizowanym zadaniem

dobór informacji prowadzący do zrealizowania koncepcji prezentacji

selekcja informacji: umiejętność wyboru informacji adekwatnych do tematu
dobór informacji zgodny z realizowanym zadaniem

logiczny dobór informacji prowadzący do zrealizowania koncepcji prezentacji

selekcja informacji: umiejętność wyboru informacji adekwatnych do tematu
1-4
Zadania REPORTERA
fotografie bez  opisów lub z licznymi brakami opisów

wyraźne braki w  informacjach o rodzaju licencji, na której autor udostępnił zdjęcia wykorzystane w prezentacji 

brak  informacji o ludziach związanych z obiektem

materiały wykorzystane w prezentacji pochodzą wyłącznie z istniejących już źródeł
nie wszystkie fotografie są opisane

niepełna informacja o rodzaju licencji, na której autor udostępnił zdjęcia wykorzystane w prezentacji 

niewiele
informacji o ludziach związanych z obiektem

materiały wykorzystane w prezentacji pochodzą wyłącznie z istniejących już źródeł
fotografie właściwie dobrane i opisane

nieliczne drobne braki w informacjach o rodzaju licencji, na której autor udostępnił zdjęcia wykorzystane w prezentacji 

w ciekawej formie podane  informacje o ludziach związanych z obiektem

praca twórcza (np. wykonanie własnoręcznie zdjęć lub wywiad)
doskonały dobór i opis fotografii

informacja o rodzaju licencji, , na której autor udostępnił zdjęcia wykorzystane w prezentacji 

w bardzo ciekawej formie podane  informacje o ludziach związanych z obiektem

wyraźna praca twórcza (wykonanie własnoręcznie zdjęć, wywiad)
1-4
Zadania MENEDŻERA
informacje zawarte w mini folderze są chaotyczne oraz o mało czytelnej  formie graficznej 

utrudniony przepływ informacji w grupie i między grupami oraz brak kontaktu ze mną

oferta o Podlasiu raczej zniechęcająca niż zachęcająca
czytelność informacji zawartych w mini folderze

poprawna forma graficzna 

poprawny przepływ informacji w grupie i między grupami a także kontaktu ze mną

atrakcyjność oferty o Podlasiu
czytelność informacji zawartych w mini folderze oraz ciekawa forma graficzna 

płynność przepływu informacji w grupie i między grupami oraz komunikacja ze mną

atrakcyjność oferty o Podlasiu
doskonała czytelność informacji zawartych w mini folderze oraz bardzo ciekawa forma graficzna 

znakomity przepływ informacji w grupie i między grupami oraz komunikacja ze mną

niezwykle atrakcyjna oferta o Podlasiu
1-4
Zadania LOGISTYKA
chaotyczny i niepełny dobór informacji umożliwiających wycieczkę do 7 wybranych (z dostępnej listy) obiektów Podlasia

chaotyczny i nieprzemyślany dobór trasy i mediów w celu odbycia wycieczki
niepełne informacje umożliwiających wycieczkę do 7 wybranych (z dostępnej listy) obiektów Podlasia

trasa i dobór mediów w celu odbycia wycieczki jest nie w pełni zoptymalizowana
dobór niezbędnych informacji umożliwiających wycieczkę do 7 wybranych (z dostępnej listy) obiektów Podlasia

optymalny dobór trasy i mediów w celu odbycia wycieczki
pełny dobór niezbędnych informacji umożliwiających wycieczkę do 7 wybranych (z dostępnej listy) obiektów Podlasia

doskonale zoptymalizowany dobór trasy i mediów w celu odbycia wycieczki
1-4
 Zadania NAUKOWCA
nieinteresujące, zbyt długie przedstawienie historii obiektu

brak ciekawostek związanych z obiektem
przedstawienie historii obiektu zawierające zbyt wiele nieistotnych szczegółów

przynajmniej jedna ciekawostka związana z obiektem
przedstawienie historii obiektu

kilka ciekawostek związanych z obiektem
ciekawe przedstawienie historii obiektu

wykorzystanie różnych źródeł informacji

kilka ciekawostek związanych z obiektem
1-4

Ocena końcowa jest sumą zdobytych punktów. Możecie zdobyć maksymalnie 32 punkty.
  • 32 - 30 pkt. - ocena celująca (6)
  • 29  -26 pkt. - ocena bardzo dobra (5)
  • 25 - 21 pkt. - ocena dobra (4)
  • 20 - 16 pkt. - ocena dostateczna (3)
  • 15 pkt. i poniżej - ocena dopuszczająca (2)