Proces

 W 9 PUNKTACH OPISAŁAM WASZE DZIAŁANIA:

1. Podzielcie się na 7 grup: każda po 4 osoby (lub więcej).
2. W ramach każdej grupy dokonajcie wyboru obiektu, którym się zajmiecie. Wyboru dokonajcie z listy, którą znajdziecie na końcu tej strony LISTA OBIEKTÓW PODLASIA
3. Po wybraniu obiektu - każda grupa zaznacza obiekt na mapie Podlasia i udostępnia mapę pozostałym grupom lub listę obiektów wybranych przez grupę (obiekty nie mogą się powtarzać).
4. Menedżerowie z 7 grup wysyłają do mnie mapę z zaznaczonymi obiektami lub listę obiektów wybranych przez grupę.
5. Po opublikowaniu mapy z zaznaczonymi obiektami każda grupa opracuje najkorzystniejszą trasę wycieczki uwzględniającą obejrzenie zaznaczonych obiektów.
6. W każdej grupie przydzielcie role: reportera, menedżera, logistyka, naukowca.
7. Każda grupa opublikuje efekty swojej pracy w postaci multimedialnej (prezentacji, filmu, strony www)

GRUPA 1 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 2 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 3 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 4 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 5 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 6 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 7 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec


8. W każdej grupie dla pełniących role: reportera, menedżera, logistyka, naukowca proponuję zrealizować kolejno następujące "kroki", które umożliwią zrealizowanie zadania:


REPORTER
  • może mieszkasz w miejscowości, w której położony jest obiekt? Spróbuj dotrzeć do ludzi, którzy są związani w jakikolwiek sposób z obiektem (np. są pracownikami instytucji, która mieści się w obiekcie, może znasz kogoś kto był w tym obiekcie) - porozmawiaj z nimi: zadaj pytania, które wcześniej przygotujesz
  • znajdź fotografie obiektu - najciekawsze i najlepiej oddające jego charakter
  • do każdej fotografii opracuj i dołącz opis kadru
  • do każdej fotografii dołącz informację o źródle, z którego pochodzi fotografia (adres strony www, autor, rodzaj licencji)
  • postaraj się wykonać własne zdjęcia i dołącz do nich opis (tytuł, autor, rodzaj licencji na której udostępniasz zdjęcie)
  • możesz  dołączyć własny komentarz odnośnie wykonanych przez siebie zdjęć (np. kiedy zdjęcie wykonano, w jakich okolicznościach ....)
ŹRÓDŁA:

MENEDŻER

  • wyobraź sobie, że jesteś właścicielem firmy mającej za zadanie promowanie Podlasia. Organizujesz pracę wszystkim pracownikom firmy i dbasz o współpracę między nimi
  • Twoje działania mają zapewnić sukces firmie: Podlasie staje się słynne na całym świecie! Pomyśl, jakie działania mogą się do tego przyczynić?  
  • pomyśl: w jakim celu można przyjechać na Podlasie? Kto będzie potencjalnym odbiorcą? Na kim najbardziej Ci zależy, żeby odwiedził region Podlasia? Skieruj do niego swoją ofertę i zadbaj, aby była ciekawa, czyli co możesz zaoferować i w jakim celu?
  • w jaki sposób dotrzesz do potencjalnego "klienta"?
  • jesteś także osobą do kontaktu ze mną i do kontaktu z menedżerami z pozostałych grup
  • zaplanuj multimedialną formę prezentowania efektów pracy Twojej firmy (zespołu): czy to będzie film, strona www czy inna forma prezentacji multimedialnej? Wybierz taką formę, w której cały zespół będzie mógł uczestniczyć. Przydziel każdej osobie z zespołu odpowiednie zadania i poinformuj mnie, jaki jest udział każdego z członków zespołu w przygotowaniu prezentacji pt.: 7 cudów Podlasia
  • przygotuj mini folder z informacjami dla uczestników wycieczki: może z mapką, na której będą zaznaczone obiekty? Może z godzinami odjazdów pojazdów, którymi będą się przemieszczać? Może warto zaproponować różne środki lokomocji? Może z miejscami, gdzie można zjeść posiłek z regionalnymi potrawami? A może....?
ŹRÓDŁA:


LOGISTYK

  • po naniesieniu obiektów na mapę województwa zaplanuj początek wycieczki - z jakiego miejsca w Białymstoku należy wyruszyć, aby dotrzeć do zaznaczonych obiektów?
  •  jakimi środkami lokomocji będzie przebiegać podróż: czy będzie to tylko jeden sposób przemieszczania się? Czy może warto zaproponować różne warianty?
  • postaraj się przewidzieć, ile czasu należy przeznaczyć na zwiedzanie każdego z 7 obiektów. Zastanów się, czy czas na poznanie każdego obiektu powinien być taki sam?
  • zaplanuj kolejność przemieszczania się pomiędzy obiektami. Zastanów się, czy warto uwzględnić położenie geograficzne obiektów przy planowaniu kolejności?
  • pomyśl, co należy wziąć ze sobą na wycieczkę: przygotuj listę niezbędnych i przydatnych rzeczy
  • zaproponuj noclegi i posiłki: podaj orientacyjne koszty a także kontakt (telefoniczny, e-mailowy) do proponowanych miejsc pobytu
  • podaj czas trwania wycieczki z podziałem na każdy dzień: o której godzinie każdego dnia należy wyruszyć, aby zrealizować plan? Ile czasu można przeznaczyć na odpoczynek? Zastanów się, gdzie chciałbyś sam odpocząć podczas tej wycieczki i zaproponuj konkretne miejsce.
ŹRÓDŁA:

NAUKOWIEC

  • wyobraź sobie, że jesteś badaczem żyjącym w czasach powstania obiektu: dlaczego zainteresowałeś się właśnie tym obiektem? Czy znasz okoliczności powstania obiektu? 
  • zbierz informacje dotyczące obiektu: datę powstania, historię powstania, styl. Może w obiekcie mają miejsce interesujące wydarzenia? Może dzięki istnieniu obiektu okoliczni mieszkańcy mają okazję poznać tradycje, historię regionu?
  • może istnieją ciekawe legendy związane z obiektem?
  • może w obiekcie są szczególnie ciekawe miejsca warte wyeksponowania, opowiedzenia o nich? 
  • czy położenie obiektu wpływa na jego wyjątkowość? W jaki sposób?
ŹRÓDŁA:

9. Każda grupa przedstawia przed klasą efekty wspólnych działań:
  • czas trwania: 5-10 minut. Przemyślcie, w jaki sposób dokonacie prezentacji pt.: 7 cudów świata: czy dokona tego przedstawiciel grupy czy wszyscy? Czy na pewno zmieścicie się w czasie - spróbujcie zrobić próbę: w ten sposób będziecie mieć pewność, że o taki właśnie efekt Wam chodzi i czas jest odpowiednio dopasowany
  •  sprawdźcie, czy wszystkie wyniki Waszej pracy są wykorzystane - pomocą będą punkty 1-8, a także Kryteria oceny
  • czy przewidujecie czas na ewentualne pytania? Pamiętajcie, że czas Waszego wystąpienia to 5-10 minut
  • w przypadku strony www - zdecydujcie, które jej elementy wykorzystacie podczas prezentacji przed klasą (strona, którą wykonacie może być bardzo rozbudowana i nie wystarczy czasu na pokazanie  jej w całości)
  • nie zapomnijcie o podpisaniu swojej pracy: numer grupy, imiona i nazwiska, klasa, data

LISTA OBIEKTÓW PODLASIA (patrz punkt 2):

  1. Kościół św. Rocha w Białymstoku
  2. Dom Koniuszego w Białymstoku
  3. Budynek Opery i Filharmonii Podlaskiej
  4. Stary Kościół Farny w Białymstoku
  5. Pałac Branickich w Białymstoku
  6. Cekhaus w Białymstoku
  7. Pałac Branickich w Choroszczy 
  8. Monaster Zwiastowania Najświętszej Marii Panny w Supraślu
  9. Pałacu Buchholtzów w Supraślu
  10. Wielka Synagoga w Tykocinie
  11. Mała Synagoga w Tykocinie
  12. Kościół Świętej Trójcy w Tykocinie
  13. Alumnat w Tykocinie
  14. Muzeum Ikon w Supraślu
  15. Muzeum Przyrodniczo-Leśne w Białowieży
  16. Pałac Paca w Dowspudzie
  17. Meczet w Kruszynianach
  18. Meczet w Bohonikach
  19. Muzeum Rzeżby Alfonsa Karnego w Białymstoku
  20. Muzeum Podlaskie w Białymstoku
  21. Galeria im. Slendzinskich w Białymstoku
  22. Galeria Arsenał w Białymstoku
  23. Centrum im. Ludwika Zamenhofa w Białymstoku
  24. Zespół klasztorny jezuitów w Drohiczynie
  25. Zespół klasztorny franciszkanów w Drohiczynie
  26. Zespół klasztorny benedyktynek w Drohiczynie
  27. Cerkiew prawosławna pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Siemiatyczach
  28. Kościół Wniebowzięcia NMP w Siemiatyczach
  29. Dworek w Krasnogrudzie
  30. Biała Synagoga w Sejnach
  31. Bazylika Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Sejnach
  32. Klasztor Dominikanów w Sejnach
  33. Kraina Otwartych Okiennic
  34. Katedra św. Michała Archanioła w Łomży
  35. Twierdza Osowiec