1. Podzielcie się na 7 grup: każda po 4 osoby (lub więcej).
2. W ramach każdej grupy dokonajcie wyboru obiektu, którym się zajmiecie. Wyboru dokonajcie z listy, którą znajdziecie na końcu tej strony LISTA OBIEKTÓW PODLASIA
3. Po wybraniu obiektu - każda grupa zaznacza obiekt na mapie Podlasia i udostępnia mapę pozostałym grupom lub listę obiektów wybranych przez grupę (obiekty nie mogą się powtarzać).
4. Menedżerowie z 7 grup wysyłają do mnie mapę z zaznaczonymi obiektami lub listę obiektów wybranych przez grupę.
5. Po opublikowaniu mapy z zaznaczonymi obiektami każda grupa opracuje najkorzystniejszą trasę wycieczki uwzględniającą obejrzenie zaznaczonych obiektów.
6. W każdej grupie przydzielcie role: reportera, menedżera, logistyka, naukowca.
7. Każda grupa opublikuje efekty swojej pracy w postaci multimedialnej (prezentacji, filmu, strony www)
GRUPA 1 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 2 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 3 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 4 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 5 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 6 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
GRUPA 7 - reporter, menedżer, logistyk, naukowiec
8. W każdej grupie dla pełniących role: reportera, menedżera, logistyka, naukowca proponuję zrealizować kolejno następujące "kroki", które umożliwią zrealizowanie zadania:
REPORTER
- może mieszkasz w miejscowości, w której położony jest obiekt? Spróbuj dotrzeć do ludzi, którzy są związani w jakikolwiek sposób z obiektem (np. są pracownikami instytucji, która mieści się w obiekcie, może znasz kogoś kto był w tym obiekcie) - porozmawiaj z nimi: zadaj pytania, które wcześniej przygotujesz
- znajdź fotografie obiektu - najciekawsze i najlepiej oddające jego charakter
- do każdej fotografii opracuj i dołącz opis kadru
- do każdej fotografii dołącz informację o źródle, z którego pochodzi fotografia (adres strony www, autor, rodzaj licencji)
- postaraj się wykonać własne zdjęcia i dołącz do nich opis (tytuł, autor, rodzaj licencji na której udostępniasz zdjęcie)
- możesz dołączyć własny komentarz odnośnie wykonanych przez siebie zdjęć (np. kiedy zdjęcie wykonano, w jakich okolicznościach ....)
MENEDŻER
- wyobraź sobie, że jesteś właścicielem firmy mającej za zadanie promowanie Podlasia. Organizujesz pracę wszystkim pracownikom firmy i dbasz o współpracę między nimi
- Twoje działania mają zapewnić sukces firmie: Podlasie staje się słynne na całym świecie! Pomyśl, jakie działania mogą się do tego przyczynić?
- pomyśl: w jakim celu można przyjechać na Podlasie? Kto będzie potencjalnym odbiorcą? Na kim najbardziej Ci zależy, żeby odwiedził region Podlasia? Skieruj do niego swoją ofertę i zadbaj, aby była ciekawa, czyli co możesz zaoferować i w jakim celu?
- w jaki sposób dotrzesz do potencjalnego "klienta"?
- jesteś także osobą do kontaktu ze mną i do kontaktu z menedżerami z pozostałych grup
- zaplanuj multimedialną formę prezentowania efektów pracy Twojej firmy (zespołu): czy to będzie film, strona www czy inna forma prezentacji multimedialnej? Wybierz taką formę, w której cały zespół będzie mógł uczestniczyć. Przydziel każdej osobie z zespołu odpowiednie zadania i poinformuj mnie, jaki jest udział każdego z członków zespołu w przygotowaniu prezentacji pt.: 7 cudów Podlasia
- przygotuj mini folder z informacjami dla uczestników wycieczki: może z mapką, na której będą zaznaczone obiekty? Może z godzinami odjazdów pojazdów, którymi będą się przemieszczać? Może warto zaproponować różne środki lokomocji? Może z miejscami, gdzie można zjeść posiłek z regionalnymi potrawami? A może....?
LOGISTYK
- po naniesieniu obiektów na mapę województwa zaplanuj początek wycieczki - z jakiego miejsca w Białymstoku należy wyruszyć, aby dotrzeć do zaznaczonych obiektów?
- jakimi środkami lokomocji będzie przebiegać podróż: czy będzie to tylko jeden sposób przemieszczania się? Czy może warto zaproponować różne warianty?
- postaraj się przewidzieć, ile czasu należy przeznaczyć na zwiedzanie każdego z 7 obiektów. Zastanów się, czy czas na poznanie każdego obiektu powinien być taki sam?
- zaplanuj kolejność przemieszczania się pomiędzy obiektami. Zastanów się, czy warto uwzględnić położenie geograficzne obiektów przy planowaniu kolejności?
- pomyśl, co należy wziąć ze sobą na wycieczkę: przygotuj listę niezbędnych i przydatnych rzeczy
- zaproponuj noclegi i posiłki: podaj orientacyjne koszty a także kontakt (telefoniczny, e-mailowy) do proponowanych miejsc pobytu
- podaj czas trwania wycieczki z podziałem na każdy dzień: o której godzinie każdego dnia należy wyruszyć, aby zrealizować plan? Ile czasu można przeznaczyć na odpoczynek? Zastanów się, gdzie chciałbyś sam odpocząć podczas tej wycieczki i zaproponuj konkretne miejsce.
NAUKOWIEC
- wyobraź sobie, że jesteś badaczem żyjącym w czasach powstania obiektu: dlaczego zainteresowałeś się właśnie tym obiektem? Czy znasz okoliczności powstania obiektu?
- zbierz informacje dotyczące obiektu: datę powstania, historię powstania, styl. Może w obiekcie mają miejsce interesujące wydarzenia? Może dzięki istnieniu obiektu okoliczni mieszkańcy mają okazję poznać tradycje, historię regionu?
- może istnieją ciekawe legendy związane z obiektem?
- może w obiekcie są szczególnie ciekawe miejsca warte wyeksponowania, opowiedzenia o nich?
- czy położenie obiektu wpływa na jego wyjątkowość? W jaki sposób?
9. Każda grupa przedstawia przed klasą efekty wspólnych działań:
- czas trwania: 5-10 minut. Przemyślcie, w jaki sposób dokonacie prezentacji pt.: 7 cudów świata: czy dokona tego przedstawiciel grupy czy wszyscy? Czy na pewno zmieścicie się w czasie - spróbujcie zrobić próbę: w ten sposób będziecie mieć pewność, że o taki właśnie efekt Wam chodzi i czas jest odpowiednio dopasowany
- sprawdźcie, czy wszystkie wyniki Waszej pracy są wykorzystane - pomocą będą punkty 1-8, a także Kryteria oceny
- czy przewidujecie czas na ewentualne pytania? Pamiętajcie, że czas Waszego wystąpienia to 5-10 minut
- w przypadku strony www - zdecydujcie, które jej elementy wykorzystacie podczas prezentacji przed klasą (strona, którą wykonacie może być bardzo rozbudowana i nie wystarczy czasu na pokazanie jej w całości)
- nie zapomnijcie o podpisaniu swojej pracy: numer grupy, imiona i nazwiska, klasa, data
LISTA OBIEKTÓW PODLASIA (patrz punkt 2):
- Kościół św. Rocha w Białymstoku
- Dom Koniuszego w Białymstoku
- Budynek Opery i Filharmonii Podlaskiej
- Stary Kościół Farny w Białymstoku
- Pałac Branickich w Białymstoku
- Cekhaus w Białymstoku
- Pałac Branickich w Choroszczy
- Monaster Zwiastowania Najświętszej Marii Panny w Supraślu
- Pałacu Buchholtzów w Supraślu
- Wielka Synagoga w Tykocinie
- Mała Synagoga w Tykocinie
- Kościół Świętej Trójcy w Tykocinie
- Alumnat w Tykocinie
- Muzeum Ikon w Supraślu
- Muzeum Przyrodniczo-Leśne w Białowieży
- Pałac Paca w Dowspudzie
- Meczet w Kruszynianach
- Meczet w Bohonikach
- Muzeum Rzeżby Alfonsa Karnego w Białymstoku
- Muzeum Podlaskie w Białymstoku
- Galeria im. Slendzinskich w Białymstoku
- Galeria Arsenał w Białymstoku
- Centrum im. Ludwika Zamenhofa w Białymstoku
- Zespół klasztorny jezuitów w Drohiczynie
- Zespół klasztorny franciszkanów w Drohiczynie
- Zespół klasztorny benedyktynek w Drohiczynie
- Cerkiew prawosławna pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Siemiatyczach
- Kościół Wniebowzięcia NMP w Siemiatyczach
- Dworek w Krasnogrudzie
- Biała Synagoga w Sejnach
- Bazylika Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Sejnach
- Klasztor Dominikanów w Sejnach
- Kraina Otwartych Okiennic
- Katedra św. Michała Archanioła w Łomży
- Twierdza Osowiec